Trasy i szlaki

Kolej linowa Nowa Osada dla aktywnych latem!

Turysto! Jeżeli wybrałeś Wisłę na miejsce swojego letniego wypoczynku, lub tylko wypadu weekendowego koniecznie musisz nas odwiedzić.
Łatwo do nas dotrzeć! Z Wisły Centrum jedziemy około 4 km w stronę Wisły Malinki lub Czarnego (droga na Szczyrk). 500m za restauracją „Polonia”, naprzeciw przystanku autobusowego Nowa Osada I skręcamy w lewo i przez most dojeżdżamy do dolnej stacji ośrodka, gdzie znajduje się bezpłatny parking. Można również dojechać komunikacją publiczną (Wispol).
Zimą „Nowa Osada” tętni życiem narciarzy i snowboardzistów, ale także latem zapewnia efektywne i miłe spędzanie czasu.

Latem oferujemy:

• Wyjazdy koleją codziennie 10:00-19:00 (lipiec, sierpień)
  • Bar widokowy
  • Trasy rowerowe
  • Szlaki turystyczne
  • Mini plac zabaw w dolnej stacji wyciągu
  • Hulajnogi –  Monsterroller
  • Kolejka tyrolska dla dzieci.

Górna stacja kolei krzesełkowej „Nowa Osada” to doskonały początek letniej przygody.
Zanim się tam znajdziesz proponujemy wyjazd kolejką, która pozwoli nam zaoszczędzić sporo sił na dalsze podejście.
Przejazd trwający około 6 minut na górę „Wróblonki” daje możliwość podziwiania urokliwych beskidzkich widoków. Na spragnionych  i głodnych turystów czeka Bar widokowy z pięknym słonecznym  tarasem, na którym można odpocząć i zebrać siły przed górskimi trasami, które oferujemy zarówno rowerzystom jak i pieszym.
Aby wejść na górskie szlaki należy skręcić w prawo  szlakiem zielonym w dół, a następnie w górę  kierując się w stronę Czupla, który dominuje nad dzielnicami Wisły: Gościejowem, Malinką i Nową Osadą. Po dojściu do płaskiej drogi biegnącej do Doliny Gościejowa kierujemy się w prawo. Po wyczerpującym podejściu czeka nas miły spacer po płaskim terenie (około 300 m.).

BIKE PARK

W naszym ośrodku posiadamy sieć jednokierunkowych tras rowerowych tzw. Singletracków. Są to wąskie, kręte i pofalowane szlaki o różnym stopniu trudności, prowadzące w dół. Aby się na nie dostać należy skorzystać z kolei linowej.
Początkujący i rekreacyjni rowerzyści będą się dobrze bawić na łatwych szlakach, bezpiecznie szlifując swoje umiejętności, natomiast profesjonaliści solidną dawkę adrenaliny i wyzwań znajdą na zaawansowanych trasach zjazdowych.
Do dyspozycji naszych gości oddajemy 3 trasy zjazdowe oraz park szkoleniowy dla dzieci i początkujących Riderów. Umiejętności można również podnosić pod okiem Instruktora w Szkole Rowerowej Xtraining, a sprzęt wypożyczyć w bardzo dobrze wyposażonej wypożyczalni.

FILMhttps://vimeo.com/491858832

Trasa czerwona DZIKUS

Długość: 1650m
Przewyższenie: 196m
Nawierzchnia: naturalna, składająca się z korzeni i kamieni

Trasa żółta PANORAMA

Długość: 2350 m
Przewyższenie: 196 m

Regulamin Tras Rowerowych

Oznaczenia tras rowerowych w Bike Park Nowa Osada w Wiśle

Szlak na „Trzy Kopce Wiślańskie”

Chcąc zaliczyć dalsze ciekawe i bardziej ambitne szlaki turystyczne należy skręcić w lewo dalej zielonym szlakiem który prowadzi w górę na Smrekowiec.
W znacznej części jest ona płaska, prowadzi przez las, więc w czasie upałów jest zacieniona, natomiast samo podejście pod wierzchołek Czupla jest dość strome, ale wynagrodzi to wspaniały widok z jego wierzchołka.
W dalszym ciągu podążamy w prawo szlakiem zielonym na Smrekowiec do szlaku żółtego, który biegnie w kierunku Salmopola (Biały Krzyż).
My jednak ze Smrekowca decydujemy  się na szlak  wiodący na Trzy Kopce Wiślańskie (810m n.p.m) wędrujemy szlakiem żółtym i zielonym przez Wyrch Gościejowa. Ze szczytu rozpościera się widok na Skrzyczne (1257 m n.p.m.), Kotarz (974 m n.p.m.), Grabową (905 m n.p.m.), grzbiet Starego Gronia, osiedle Świniorka (ok. 700 m n.p.m.), Orłową (813 m n.p.m.), Równicę (884 m n.p.m.) i Czantorię (995 m n.p.m.). Na grzbiecie Trzech Kopców znajduje się punkt gastronomiczny, gdzie po trudach wędrówki można posilić się tradycyjnym wiślańskim jadłem z domowym kołaczem w roli głównej,  oraz znaleźć miejsca noclegowe w małym prywatnym schronisku górskim „Telesforówka”.
Możliwości dalszej eskapady górskiej, a także zejścia ze szczytu Trzech Kopców Wiślańskich.

Zejście do Wisły Centrum PKP szlakiem żółtym trwa około 1,15h, natomiast do Wisły Gościejowa szlakiem zielonym około 1,30h.

Dla mniej zaawansowanych turystów mamy do zaoferowania trasy turystyczne:

• Godną polecenia trasą turystyczną, łatwą i dość przyjemną, jest tylko jedno krótkie strome podejście wiodące do płaskiej drogi  biegnącej do doliny Gościejowa. Skręcamy w prawo na w/w drogę, nie zamierzając iść w kierunku Trzech Kopców  idziemy prosto przed siebie (zgodnie z oznakowaniem), po drodze możemy objadać się jagodami lub innymi owocami runa leśnego. Trafiają się wspaniałe prawdziwki.
  • Przez ulicę Chałupiańską schodzimy do doliny Malinki (obok hotelu „Vestina”). Nieopodal znajduje się dolna stacja Kolei linowej „Cieńków”. Wyjeżdżając kolejką na szczyt Cieńkowa udajemy się na Pętlę Cieńkowską  biegnącą na Skocznię narciarską im. Adama Małysza, stąd możemy podziwiać obiekt z lotu ptaka. Możemy zejść     pieszo lub też skorzystać z kolejki   linowej. Wycieczka jest propozycją atrakcyjną dla każdego, gdyż nie wymaga dużego  nakładu energii, a zapewnia szereg wizualnych wrażeń.
  • Proponujemy też dojście najkrótszą trasą do Skoczni narciarskiej im. Adama Małysza omijając Pętlę Cieńkowską. Z górnej stacji Kolei linowej „Nowa Osada” wyruszamy        szlakiem zielonym lekko w dół, a następnie skręcamy w lewo i dochodzimy do wspomnianej już płaskiej drogi, skręcamy w prawo i pierwszym        rozwidleniem drogi w prawo schodzimy w dół na ulicę Korzarzyska, , stąd na wprost  rozpościera się widok na skocznię      narciarską w całej okazałości. Schodzimy w dół do drogi głównej w Malince. Przechodzimy przez drogę udając się ścieżką rowerową wzdłuż rzeki w kierunku skoczni. Stąd można skorzystać z kolei linowej (dwuosobowej) i dojechać na górną stację skoczni. Można podziwiać widoki delektując się kawą, napojami oraz smakołykami w kawiarni wieży widokowej. Dla odmiany można zejść na drugą stronę w okolice Wisły Czarnego ścieżką wprost na malowniczy wodospad, jedyny taki w Wiśle.
  • A to propozycja ciekawej trasy turystycznej, która zaczyna się w górnej stacji Kolei linowej, i kończy w górnej lub dolnej  stacji kolei. Wchodzimy na szlak zielony i uroczą kotlinką dochodzimy do płaskiej drogi (około 30 min.). Następnie skręcamy w lewo i wędrujemy do rozwidlenia dróg, gdzie zgodnie z oznakowaniem schodzimy w kierunku Kolei linowej „Nowa Osada”

I coś dla lubiących adrenalinę i mocne  wyzwania

•  W 2012 roku pojawiła się atrakcyjna propozycja, umożliwia ona dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym odwiedzającym górskie zakątki, spróbowanie sportu nowego i atrakcyjnego, do którego nie mają dostępu na co dzień. Chwytliwym sloganem, reklamującym mountainboard i systematyzującym go w kategoriach różnych ekstremalnych  sportów jest dyscyplina „Mountainboard, czyli snowboard latem!”.
    Stok w Wiśle – Nowej Osadzie jest idealny zarówno dla początkujących adeptów mountainboardu, jak również dla profesjonalnych riderów. Zjazd można zakończyć efektownym skokiem lub saltem na poduchę pneumatyczną w dolnej stacji wyciągu. Infrastruktura i otoczenie gwarantują bezpieczne, miłe  i atrakcyjne spędzenie czasu.
  • Kolej linowa „Nowa Osada” sprzyja również rowerzystom. Rowerzyści wyjeżdżając koleją mogą udać się na górskie trasy, te łagodniejsze i te dostarczające większych dawek adrenaliny. Rowerzysto! Musisz jednak zadbać o swoje bezpieczeństwo zakładając kask i odzież  zabezpieczającą części ciała. Pamiętaj również o sprawności technicznej swojego roweru, a w szczególności sprawności hamulców. Wjazd na trasy rowerowe tylko rowerami górskimi i na własną odpowiedzialność.
  • Wiadomość z ostatniej chwili!  Na stoku pojawiły się hulajnogi Monsterroller. To też dawka adrenaliny dla odważnych.
  • Zapraszamy Dzieci też nie będą się nudzić!  Z myślą o najmłodszych i chwilą odpoczynku dla ich rodziców, w górnej stacji kolei oddano do użytku kolejkę tyrolską. Jest bezpieczna, a równocześnie zapewnia przedsmak ekstremalnych przygód.
  • Kolej linowa „Nowa Osada” w okresie letnim czynna Piątek 14:00 do 19:00, Sobota i Niedziela 10:00-19:00

Chcąc  zadowolić naszych klientów wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom: dojazd grup zorganizowanych do wyciągu, organizacja ognisk z pieczeniem kiełbasek, transport z miejsc zejść ze szlaków, np. z Białego Krzyża (busy). Jesteśmy otwarci na inne propozycje spędzania czasu u nas, organizacji wycieczek górskich dla grup, itp.W letnie słoneczne dni z Nową Osadą na Ty!